Catalan English French Spanish

Aquest juliol des de la SCEA s’organitza un curs/taller sobre Educació Ambiental Participativa i Comunitària: Construcció prospectiva de futurs, perspectiva de gènere i creació artística.
Per dinamitzar el curs/taller tenim el plaer de comptar amb l’Eloísa Tréllez  Solís. Física amb Màster en Ciències, especialitzada en Tècniques de Investigació Social. Diplomada en Estudis Avançats DEA i doctorada en Educació Ambiental. Àmplia trajectòria en processos de gestió ambiental, gènere, participació comunitària i interculturalitat, gestió de conflictes, àrees protegides, biodiversitat i estudis prospectius. Professora de diversos postgraus i consultora d’organismes internacionals. Durant la seva carrera professional ha realitzat activitats pràctiques i investigacions a Argentina, Bolívia,  Xile, Colòmbia, Equador, Mèxic, Panamà, Perú, Veneçuela i Espanya. Actualment presideix la Asociación Cultural Pirámide (Perú).

Segons paraules de l’Eloísa Tréllez: La educación ambiental contemporánea requiere el impulso de procesos efectivamente participativos, que lleven a la construcción colectiva de futuros sostenibles, considerando elementos fundamentales como la perspectiva de género y el potencial que se deriva de la creación artística, realizada con las premisas que conducen a la emoción orientada a la acción.
Las técnicas prospectivas permiten la construcción colectiva, intersectorial e intercultural, de nuevos futuros y de las opciones estratégicas para alcanzarlos. De allí, la importancia de considerarlas como uno de los instrumentos valiosos para la participación, incluyendo el enfoque de género y también las opciones creativas.

El curs/taller s’orientarà en facilitar l’ús d’aquestes tècniques, amb propostes complementàries, que permetin un treball conjunt per visualitzar escenaris i estratègies, des d’aquestes perspectives.

Contingut bàsic del curs/taller:

  • Educació Ambiental participativa i comunitària: conceptes bàsics
  • La prospectiva, com a eina per a la participació intersectorial i intercultural.
  • L’enfocament de gènere als processos educatius ambientals, característiques i necessitats.
  • La creació artística com a mitjà per a fomentar l’emoció, la sensibilització i l’impuls cap a l’acció. Teatralització, ús de tècniques audiovisuals, dansa i    dramatització.


El curs/taller tindrà una durada de dos dies (6 i 7 de juliol) i es realitzarà a l’Aula Ambiental Bosc Turull (Passeig Turull, 2 08023 Barcelona).

Aquesta formació està adreçada a professionals de l’educació ambiental i també a totes aquelles persones i altres professionals que tinguin relació amb processos educatius i ambientals.

Consulteu el programa:

Programa (cast)

Programa (cat)

Preus:
20 euros (socis i sòcies de la SCEA)
40 euros (No socis/es de la SCEA)
*Fins al 30 de juny hi ha un 50% de descompte.

Per formalitzar l ’inscripció cal omplir un  formulari.

Més informació i consultes: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / 93 213 39 45

difusio

 

UN BOSC AMB MOLTA HISTÒRIA I QUATRE PROJECTES DE PRESENT I FUTUR. Sortida a la fageda-avetar madur de Mulleres.

Sortida Primavera web1 Sortida Primavera web2

Dates: Dissabte 29 d’abril
Horari: de 10 a 16h
Lloc: Capmasats de Gresolet, terme municipal de Saldes
Punt  de trobada: 10h al Santuari de Gresolet, a prop de Saldes (davant hi ha un aparcament). Com arribar?
A càrrec de: Jaume Hidalgo i Carles Sunyer (Projecte Sèlvans) i representants de la propietat de la forest del comú de veïns “Capmasats de Gresolet”
Organitza: Grup de Sortides de la Societat Catalana d’Educació Ambiental

Preu: 10 euros (socis/es SCEA) // 15 euros (No socis/es SCEA) Inscripció fins el 24 d’abril a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. /93 213 39 45

+ Informació: 93 213 39 45 i Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Llegeix més...

2016 01 21 foto 3

Benvolguts/des socis i sòcies, educadors i educadores ambientals!

Un 26 de gener més celebrem i reivindiquem l’Educació Ambiental com eina transformadora que ens permet entendre  i analitzar els reptes socioambientals de la nostra societat.
Des de la SCEA, compartim una selecció de lectures interessants que ens recomanen des del Servei de Documentació d’Educació Ambiental (SDEA):

Lectures breus
 #EA26 [en línia]: un punto de encuentro para educadores ambientales en las redes sociales
Miriam Navarro, David Gutiérrez, Gema Alcañiz ... et al. (2016).
Disponible a: http://www.mapama.gob.es/es/ceneam/articulos-de-opinion/2016-07-08-calvo-ferreras_tcm7-425391.pdf.
Article sobre la iniciativa #EA26, sorgida en les xarxes socials amb la intenció de promoure l’educació ambiental en elles.

 Desafíos de la educación y la comunicación ambiental para la conservación de la naturaleza [en línia].
Comisión Española de Educación y Comunicación de UICN (2016).
Disponible a: http://www.mapama.gob.es/es/ceneam/articulos-de-opinion/2016-09-uicn_tcm7-429716.pdf.

Llegeix més...

Diumenge 20 de novembre a les 11h a la parada de metro El Coll - La Teixonera, va començar el mapatge col·laboratiu: Mirades dels barris del Coll i Vallcarca emmarcat dins del  Mapa Barcelona + Sostenible, un projecte que vol esdevenir una eina que contribueixi a l’enriquiment del teixit veïnal i comunitari i a la construcció d’una societat més responsable, justa i inclusiva.

L’objectiu principal del mapatge va ser que conèixer i descobrir, a través de l’experiència de col·lectius i agents experts del barri (Grup d'Estudis del Coll i Vallcarca, Observatori de Vallcarca i el grup d'informadors/es de la Casa d'Oficis de Barcelona Activa), com aquesta zona de Barcelona s’ha anat transformant al llarg dels anys. A partir de la interpretació del medi, de la història i de la transformació urbanística, tot visitant els miradors d’aquest punt de la ciutat, va permetre als participants entendre la transformació d’aquests barris al llarg dels anys.
Van participar un total de 42 persones, 27 d’elles participants de la ruta i 16 com a dinamitzadors dels punts visitats.

MBS 2  MBS 1

Llegeix més...